Toch Robben Island! En hoe... ;-) - Reisverslag uit Kiepersol, Zuid-Afrika van Miranda Bent - WaarBenJij.nu Toch Robben Island! En hoe... ;-) - Reisverslag uit Kiepersol, Zuid-Afrika van Miranda Bent - WaarBenJij.nu

Toch Robben Island! En hoe... ;-)

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Miranda

30 September 2007 | Zuid-Afrika, Kiepersol

Hola!
Wat een berg reacties, leuk! Hebben net met z'n allen gekeken. Nou, hoop niet dat dit verhaal tegenvalt, want dit keer niets zo spectaculair als de haaien... sorry!
Woensdag 26-9 hebben pa, ma en ik de Townshiptour gemaakt, omdat dit de enige manier was om tickets naar Robben Island te krijgen... San, Kees en Tien zijn met een soort van sight seeingbus naar de botanische tuin en het aquarium gegaan. Pa, ma en ik eerst naar het Sixth District Museum.. Tja, daar zijn wij geen van drietjes erg van, maar wel leuk 'gesprek' met een moslim die een boek geschreven had. Uiteindelijk ook zijn boek maar gekocht en hij signeren! hihi Daarna op pad naar de townships, pa schrok zich rot dat we ook UIT de bus gingen, maar uiteindelijk heeft hij in een sociaal centrum wel genoten van dansende kinderen enzo. Na een aantal stops hadden wij en de anderen het wel gezien en hebben we de gids duidelijk gemaakt dat we de tour alleen maar deden voor de tickets naar Robben Island. Hij dus naar de haven, want hij had een telefoontje gekregen dat onze tickets van 15 uur niet te krijgen waren (ik was zelf al maanden via internet bezig voor kaarten) en dat het 17 uur werd. Ik protesteren, want wij gingen die avond naar Ria Bleiksloot (de gelijknamige nicht van ma). In de haven kwam de gids glunderend terug van de kassa, omdat hij kaarten voor 14 uur had, nog mooier! Ik helemaal happy op de foto met de kaarten en toen dus snel wat eten en inchecken. De controle leek wel op een vliegveld, maar we stonden op de steiger!! Nou, daar hebben ze ons ook een uur in de brandende zon laten staan en om 15 uur kwamen ze vragen of we de steiger af wilden omdat de 15 uur tickets er langs moesten... Onze boot bleek kapot en we moesten maar weg gaan... NO WAY!!! Eerst met een groep van 30 man geprotesteerd en steeds met minder. Ik zal het verhaal verder kort houden, maar uiteindelijk had ik om 17 uur kaarten voor de volgende dag om 7.30 uur!! We mochten met de boot van het personeel mee en kregen een prive rondleiding!!! Maar goed, eerst zien dan geloven natuurlijk! Ik ben nog even voor een nieuwe lens op pad gegaan en kon alleen de 18-125 krijgen of de 28-300. Ik wilde liever weer een 18-200, maar ja weinig keus. De man ging nog voor me proberen en ik zou de volgende dag weer langs gaan. Op mijn kamer lag een "troost", een fles met Amarulabonbons!!! Erg lief van Kees, Tien en San!
Die avond op bezoek gegaan bij de nicht van ma, die precies hetzelfde heet, ook Ria Bleiksloot. Erg gezellig en ze had veel eten gemaakt, vooral lekkere amandeltaart. Haar zoon Ian met vrouw en kind kwamen ook langs, erg leuk!!!!
Donderdag 27-9 dus vroeg aan het ontbijt en ook de anderen waren er vroeg bij, erg gezellig, maar wij waren nog gezelliger om voor 7 uur al weg te rennen. In de vertrekhal wilden ze steeds weer kaarten zien enz. Kreeg er de zenuwen van! Maar dan eindelijk varen we weg! Op het eiland met Lucas onze gids op pad, super! Nergens andere toeristen en rustige uitleg, erg indrukwekkend ook vooral.
Terug stonden de andere 3 op ons te wachten en zijn we lekker koffie met gebak gaan eten. Daarna naar de fotozaak en helaas geen 18-200, dus de 28-300 maar gekocht. In ieder geval kon ik weer fotograferen!
Na de lunch zijn we de wijntoer gaan doen. Dit was vliegensvlug langs twee wijnproeverijen en door Stellenbosch rijden, maar toch erg leuk. In het hotel roken we bij vertrek een fikse brandlucht... San en ik de tassen al pakken en overal bewakingsmannetjes... Uiteindelijk moet iemand iets verkeerd in de magnetron gedaan hebben. Wij naar Waterfront om te eten.. Loop ik die vrouw van Robben Island tegen het lijf die voor mij de privetour had geregeld, omdat ik 12 uur naar het vliegveld moest... Tja, het vliegveld was in ons geval de wijntoer... bijna net zo belangrijk en ik dacht een leugentje om bestwil. Ze ging me weer huggen net als vanmorgen, maar ze heeft vast beseft bij het doorlopen dat ik de boel geflest had.. Voelde me er k bij!! Maar goed moeten zij maar geen tickets voor een kapotte boot verkopen!
Vrijdag de 28e rustig aangedaan in de ochtend. Nog even voor iets voor de meiden kijken (sorry Saar en Room, verklap het niet!) van opa en oma. Dat is gelukt. Ik liep steeds om me heen te kijken, bang om die vrouw van Robben Island weer tegen te komen! Dan om 11 uur in de taxi naar het station voor de Trans Karoo naar Johannesburg. Op het station wat chaos en we "sloegen" alle mannetjes van ons af, ook bleek eentje er gewoon bij te horen.. (Voor de vrienden van San: zien jullie het voor je?!?! ;-)) De kaarten waren alleen gecanceld omdat er nog niet betaald was... Geloof niet dat het aan onze reisorganisatie ligt, maar meer aan de admin daar... Wat een zooitje. Uiteindelijk ingestapt en een overjarige gestapo kwam bij San en mij. Hij moest mijn naam weten en de van San. Nou, op zijn lijst stond San met Kees ingedeeld en dus moest ik weg. Wij waren niet bang (nou een beetje dan..) en hebben uiteindelijk uit kunnen leggen dat Kees op mijn plaats een paar wagons verder zat. De trein was wel lachen, veel uit het raam hangen en landschappen en stationnetjes voorbij zien gaan. Ik heb me vooral bezig gehouden met slapen... ;-) Ook errug lekker!
Naar pa, ma, Tien en Kees hadden we af en toe een lekker wandelingetje en zij naar ons. Het eten werd in de coupe gebracht en ook ons beddegoed voor de nacht. Maar goed, Tien was om 12 uur jarig, dus wij bedden opmaken en wachten op 12 uur. Komt gestapo nummer 2 ineens onze coupe binnen om te vragen of we uit gaan stappen.. "nee" en dan waarom we niet slapen "we wachten op iemand". Uiteindelijk droop hij af. Om 12 uur gingen San en ik 3 wagons verder en die trein was compleet in nachtrust, beetje eng zelfs! Na Tien gefeliciteerd te hebben zijn we gaan pitten. Ik heb heerlijk geslapen!
Zaterdag de 30e kwamen we na 27 uur treinen aan in Joburg. We werden opgewacht door Abraham, die ons door SoWeTo ging leiden. Eerst met als onze spullen in de bus door het gevaarlijkste stadscentrum ter wereld en toen door naar SoWeTo... Bij "de brug" mochten we er uit... Pa kon zijn geluk niet op natuurlijk!! Nog leuker werd het toen we met z'n zesje moesten en de gids bij de auto bleef, maar we hebben het overleefd!! Daarna nog wat dingen bekeken als het huis van de gids, een pub (pa zelfs een biertje met de mannen gedronken), de huizen van Winnie, Nelson en Tutu en het monument van het verzet. Vervolgens daar gegeten. Lekker buffet met lokale dingen, maar toen ik hoorde dat er in een van de pannen iets met pens zat, was de eetlust bij mij weg. De anderen zetten zich er gewoon overheen en hebben heerlijk gegeten. Ik heb me maar half volgegoten met Amarula, erg lekker en veilig! Toen werden we naar het hotel gebracht. In de kamer bij Kees en Tien nog een wijntje genomen op de verjaardag van Tien.
Vanmorgen kregen we ons busje voor de komende 10 dagen. Helaas geen Vito, maar een Nissan nog wat. Het mot maar.. hihi
Vervelender was dat we op weg naar Kiepersol regen hadden. Dit beloofde niet veel goeds voor onze ballonvaart van morgen... De omgeving bracht San en mij weer terug naar Oeganda ("Gorilla's in de mist"), maar nu hadden we toch liever de mooie blauwe lucht gehad ipv die regen en wolken in de bergen. Het hotel is toppie, erg knus en gezellig.
We zijn in Sabie gaan luchen en zijn nog naar een waterval gegaan... dat leek echter meer op een gesprongen waterleiding, dus maar weer terug naar het hotel. Daar hoorden we dat de ballonvaart ivm slecht weercondities is gecanceld... K! Maar gelukkig was dinsdag de vrije dag van de piloot en die neemt hij nu morgen. Nu dus hopen dat het weer opknapt en we dinsdag alsnog de ballon in kunnen, effe mee duimen allemaal!!!
Net lekker gegeten en morgen gaan we de Panoramaroute doen, kan nu allemaal wat relaxter... Tja, "ieder nadeel heb ze voordeel!"
Tot het volgende bericht!!!
Liefs,
Mier en de ander five!
xxx

  • 30 September 2007 - 21:58

    Al:

    Nou das toeval Mier... Je raadt nooit wat ik aan het doen was (ha,ha..) Als je terug komt dan zijn ze er hoor !! Maar voorlopig kan jij gelukkig ook weer plaatjes schieten ;-) Jeetje, wat een verhaal. Gelukkig wint de aanhoud(st)er ! Ik ga ontzettend voor jullie duimen hoor !!! Voor nu in elk geval lekker slapen en morgen relaxt weer op. Welterusten voor jullie allemaal. X

  • 01 Oktober 2007 - 05:41

    Ien:

    Ja hoor Miranda...'k zal voor je duimen!
    En...hebben ze ook vaatjes Amarula daar?
    Kan je er wellicht eentje laten thuisbezorgen :-)
    GENIET ZE!!!

  • 01 Oktober 2007 - 08:30

    Robin:

    Wellicht voor de thuisblijvers minder spectaculair maar blijft leuk om te lezen hoor Mier.
    Blij dat je in ieder geval weer plaatjes kan schieten. De foto's uit de ballon zullen wel gaaf moeten zijn dus ik duim ook mee!

  • 01 Oktober 2007 - 10:00

    Netty En Bep:

    Dinsdag wordt het gewoon mooi weer.
    En voor Miranda, wij weten al een tijdje dat je iets met drank hebt.
    Daar bedoelen we uiteraard één van je eerdere werkplekken mee.
    Nog veel vakantie plezier allemaal.

  • 01 Oktober 2007 - 10:51

    Linda:

    Jeetje meid prachtige foto's en je hebt het gedaan in die kooi. Geweldig!!!
    Wat een ervaring zal dat zijn geweest.

    Veel plezier en je hoort me snel meer, groetjes aan je pa en ma!!!

  • 01 Oktober 2007 - 10:55

    Suus:

    Jeetje, wat een progamma zeg. Kunnen je ouders het tempo nog bijhouden? Maar het klinkt allemaal weer geweldig leuk!
    Ik stuur windstil weer en droge lucht jullie kant op voor de ballonnen en anders kan je met waterballonnen ook heel veel lol hebben hoor..;-)
    Enne... ik heb sinds vandaag de sleutels van de JD-weg, dus het klussen kan beginnen! Heb nu 3 huizen op mijn naam staan ;-)) Ga na het werk op jacht naar leuk kleurtje verf voor op de muur en iets voor op de vloer.

  • 01 Oktober 2007 - 11:21

    Letty :

    hoop dat het mooi weer is een dinsdag , ben er niet jaloers op hoor , zou niet durven , en tien nog gefeliciteerd met je verjaardag groetjes aan de rest .groetjes wim en letty

  • 01 Oktober 2007 - 13:51

    San:

    Waarde naamgenoot, ik ben trots op u! Ik had die spin noooooit durven vangen... Verder leuke verhalen, door de uitgebreide verslaglegging met bijbehorende beelden is het allemaal goed te volgen wat jullie voor avonturen beleven. Ik was alleen ook wel benieuwd naar foto's van de haaien...
    Veel plezier nog!

    San

  • 01 Oktober 2007 - 19:11

    Paul:

    Ik snap niet waar je nog de tijd van haalt om dit allemaal op te schrijven!
    Wel leuk!

  • 01 Oktober 2007 - 20:48

    Miranda (van Olga):

    Hoi, hoi!! Geweldig weblog heb je! En die foto's echt bizar! Mijn vriendje zag de foto's van die witte haai en zei: Dat wil ik ook!! En ik...NEE!!! Vind het echt superstoer van je, zal vast een adrelinekick hebben gegeven. Have fun daar en groetjes aan je ouders. Miranda

  • 02 Oktober 2007 - 05:33

    Bionda:

    hoi Miran! Wat een leuke verhalen, jeetje, krijg er zelf zin in! In die kooi bij die haaien, ik vind het wel onwijs stoer van je hoor, echt waar! Ik wist, dat je dit graag wilde, maar om die foto's te zien, vind ik het toch maar heel erg stoer. Geniet nog lekker, ik geniet gewoon lekker mee van je verhalen! Liefs, Bionda.

  • 02 Oktober 2007 - 16:52

    Erden & Els :

    Beste globetrotters! Heel leuk om jullie belevenissen te lezen. Wat goed hoe jij deze weblog up to date kunt houden Miranda tussen de haaien en treinen door! Tof dat er ook al foto's te zien zijn, kunnen wij gelijk van alles meegenieten. Is de ballonvaart nog doorgegaan? Veel plezier nog met z'n allen!

    Greetz, Erden & Els

  • 02 Oktober 2007 - 16:58

    Baukje (frl):

    Ik herinner me die geweldige "administratie" daar als de dag van gister... Toch komt meestal alles op het eind, via een lange omweg dat wel, weer op zijn pootjes terecht! Maar goed, als alles precies volgens het boekje zou gaan, dat had je ook niet veel te vertellen toch!?

  • 03 Oktober 2007 - 06:06

    Romi:

    Hey Mier!!!

    Wat een lange en gave verhalen zeg!!
    Echt jammer van het slechte weer!
    Ik heb dit verslag wat er nu staat nog niet helemaal gelezen, sorry maar aan dit verslag was ik nog niet helemaal toegekomen de vorige wel!:)
    ik ga zeker weten vanmiddag ofzo je weblog van deze keer lezen!
    Ik vind het echt zo grrrrrrr dat de ballonvaart niet door ging en julie hadden je er nog zo op verheugd!!!!!!!
    Ik ben gister naar het schooltuinfeest geweest omdat het stopte, volgend jaar ga ik misschien weer schooltuinen doen ik weet nog niet.
    bij de schooltuinen hebben we ook nog iets gemaakt.
    er staat er een bij opa en oma thuis en een bij jou mier!!
    Veel plezier en doe de groeten aan de andere vijf!!
    xxxxxxxxxxxxx-jes Romi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kiepersol

Mijn eerste reis

Vanaf 22 september zal 'The Big Six' naar Kaapstad vliegen voor een reis door Zuidelijk Afrika.
'The Big Six' bestaat uit: (op volgorde van onze foto's in de header van dit weblog) Mier/Miranda (ik), San/Sandra (een vriendin), Tien/Tineke (mijn tante, zus van mijn pa), Kees (mijn oom), Frits (mijn pa) en Ria (mijn ma).
Hieronder vind je links en de route!!

Mier


Site Mier: http://www.mierenzo.nl

Route op Google Earth (thanks to Kees!):
http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&msid=110960270572816892113.000001122f2fede40da5c&ll=12.726084,-27.246094&spn=104.442157,130.78125&z=3&om=1

Webcam in Sabi Sand (we zwaaien wel! ;-) )
http://www.wavelit.com/?ch=Wildlife&sh=africam (eerst altijd een reclame, daarna de webcam! Vooral bij zonsopkomst en zonsondergang veel beesten bij de waterpool!)


ROUTE VAN DAG TOT DAG!!

dag 1 (za 22 sept):
Amsterdam Schiphol --> Kaapstad Airport
Vertrek om 10.05 uur (KL 597) en aankomst Kaapstad om 21.35 uur

ZUID-AFRIKA
dag 2 (zo 23 sept):
Vliegveld --> Hermanus
Walvissen kijken in Hermanus

dag 3 (ma 24 sept):
Hermanus --> Kaapstad
In de ochtend met een boot naar de witte haaien (pa, ma, San en ik), in de middag naar Kaapstad

dag 4 (di 25 sept):
Kaapstad
Naar Kaap de Goede Hoop en Boulders Beach (pinguins)

dag 5 (wo 26 sept):
Kaapstad
Tafelberg / Citytour / Robbeneiland

dag 6 (do 27 sept):
Kaapstad
Wijntoer

dag 7 (vr 28 sept):
Kaapstad --> Johannesburg
12.30 uur vertek met Transkaroo Trein

dag 8 (za 29 sept):
Johannesburg
TINEKE JARIG!
15:20 uur aankomst in Johannesburg en toer door SoWeTo

dag 9 (zo 30 sept):
Johannesburg --> Kiepersol
Reisdag en mogelijk al stukje Panoramaroute

dag 10 (ma 1 okt):
Kiepersol
Ballonvaart!! (Ma, Tien, Kees, San en ik) en de Panoramaroute

dag 11 (di 2 okt):
Kiepersol --> Sabi Sand Game Reserve (Prive park bij Kruger NP)
Gamedrives en -walks

dag 12 (wo 3 okt):
Sabi Sand Game Reserve (Prive park bij Kruger NP)
Gamedrives en -walks

dag 13 (do 4 okt):
Sabi Sand Game Reserve --> Polokwane (Pietersburg)
MIER JARIG!!
Reisdag

dag 14 (vr 5 okt):
Polokwane (Pietersburg) --> Francistown
Reisdag

BOTSWANA
dag 15 (za 6 okt):
Francistown --> Maun
Reisdag

dag 16 (zo 7 okt):
Maun
Hele dag varen in de Okavango Delta

dag 17 (ma 8 okt):
Maun --> Gweta
Reisdag en quadbiken (pa en ik!)
Makgadigadi Zoutpannen

dag 18 (di 9 okt):
Gweta --> Kasane
Reisdag

dag 19 (wo 10 okt):
Chobe
Jeep- en bootsafari

dag 20 (do 11 okt):
Kasane --> Vic Falls
Reisdag en watervallen bezoeken

ZIMBABWE
dag 21 (vr 12 okt):
Vic Falls
Ochtend: Microflight (San), Leeuwenwandeling (Tien, ma en ik), Vissen (pa en Kees)
Vroege middag: Helicopter met z'n allen
Late middag: Olifantensafari (pa, ma en ik) en Gamedrive (San, Kees en Tien)

dag 22 (za 13 okt):
Vic Falls --> Johannesburg
Vertrek vanaf vliegveld Vic Falls om 15.35 uur

NEDERLAND
dag 23 (zo 14 okt):
Amsterdam
Aankomst in Nederland rond 10.20 uur

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2007

En weer thuis.....

13 Oktober 2007

Waterval aan verhalen!!

06 Oktober 2007

Botswana!

03 Oktober 2007

Sabi Sand!

30 September 2007

Toch Robben Island! En hoe... ;-)
Miranda

Vanaf 22 september zal 'The Big Six' naar Kaapstad vliegen voor een reis door Zuidelijk Afrika. 'The Big Six' bestaat uit: (op volgorde van onze foto's in de header van dit weblog) Mier/Miranda (ik), San/Sandra (een vriendin), Tien/Tineke (mijn tante, zus van mijn pa), Kees (mijn oom), Frits (mijn pa) en Ria (mijn ma). Hieronder vind je links en de route!! Mier Site Mier: http://www.mierenzo.nl Route op Google Earth (thanks to Kees!): http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&msid=110960270572816892113.000001122f2fede40da5c&ll=12.726084,-27.246094&spn=104.442157,130.78125&z=3&om=1 Webcam in Sabi Sand (we zwaaien wel! ;-) ) http://www.wavelit.com/?ch=Wildlife&sh=africam (eerst altijd een reclame, daarna de webcam! Vooral bij zonsopkomst en zonsondergang veel beesten bij de waterpool!) ROUTE VAN DAG TOT DAG!! dag 1 (za 22 sept): Amsterdam Schiphol --> Kaapstad Airport Vertrek om 10.05 uur (KL 597) en aankomst Kaapstad om 21.35 uur ZUID-AFRIKA dag 2 (zo 23 sept): Vliegveld --> Hermanus Walvissen kijken in Hermanus dag 3 (ma 24 sept): Hermanus --> Kaapstad In de ochtend met een boot naar de witte haaien (pa, ma, San en ik), in de middag naar Kaapstad dag 4 (di 25 sept): Kaapstad Naar Kaap de Goede Hoop en Boulders Beach (pinguins) dag 5 (wo 26 sept): Kaapstad Tafelberg / Citytour / Robbeneiland dag 6 (do 27 sept): Kaapstad Wijntoer dag 7 (vr 28 sept): Kaapstad --> Johannesburg 12.30 uur vertek met Transkaroo Trein dag 8 (za 29 sept): Johannesburg TINEKE JARIG! 15:20 uur aankomst in Johannesburg en toer door SoWeTo dag 9 (zo 30 sept): Johannesburg --> Kiepersol Reisdag en mogelijk al stukje Panoramaroute dag 10 (ma 1 okt): Kiepersol Ballonvaart!! (Ma, Tien, Kees, San en ik) en de Panoramaroute dag 11 (di 2 okt): Kiepersol --> Sabi Sand Game Reserve (Prive park bij Kruger NP) Gamedrives en -walks dag 12 (wo 3 okt): Sabi Sand Game Reserve (Prive park bij Kruger NP) Gamedrives en -walks dag 13 (do 4 okt): Sabi Sand Game Reserve --> Polokwane (Pietersburg) MIER JARIG!! Reisdag dag 14 (vr 5 okt): Polokwane (Pietersburg) --> Francistown Reisdag BOTSWANA dag 15 (za 6 okt): Francistown --> Maun Reisdag dag 16 (zo 7 okt): Maun Hele dag varen in de Okavango Delta dag 17 (ma 8 okt): Maun --> Gweta Reisdag en quadbiken (pa en ik!) Makgadigadi Zoutpannen dag 18 (di 9 okt): Gweta --> Kasane Reisdag dag 19 (wo 10 okt): Chobe Jeep- en bootsafari dag 20 (do 11 okt): Kasane --> Vic Falls Reisdag en watervallen bezoeken ZIMBABWE dag 21 (vr 12 okt): Vic Falls Ochtend: Microflight (San), Leeuwenwandeling (Tien, ma en ik), Vissen (pa en Kees) Vroege middag: Helicopter met z'n allen Late middag: Olifantensafari (pa, ma en ik) en Gamedrive (San, Kees en Tien) dag 22 (za 13 okt): Vic Falls --> Johannesburg Vertrek vanaf vliegveld Vic Falls om 15.35 uur NEDERLAND dag 23 (zo 14 okt): Amsterdam Aankomst in Nederland rond 10.20 uur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 13486

Voorgaande reizen:

22 September 2007 - 14 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: