Sabi Sand! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Miranda Bent - WaarBenJij.nu Sabi Sand! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Miranda Bent - WaarBenJij.nu

Sabi Sand!

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Miranda

03 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi allemaal,
Hier effe snel een berichtje uit Sabi Sand (Kruger).
Wat leuk om zoveel mensen op het log te zien!
Ma 1 okt regende het echt heel erg en dus begrijpelijk dat de ballonvaart niet door was gegaan. We hebben even getwijfeld of we wel op pad moesten gaan, want zouden we wel wat van de vergezichten zien als het zo regent en bewolkt is. Maar ja, in het hotel zitten is ook zo wat. Wij dus op weg voor een rondje Boukes Luck, 3 rondavels en Moholoholo rehalbilitatiecentrum. Nou, bij Bourkes Luck, begon ook ons geluk, want het was droog en het werd zelfs lekker! Iedereen was verrast door de mooie uitslijpingen in de kloof en later ook van het mooie vergezicht bij de 3 rondavels. Bij Bourkes Luck hebben we erg veel lol gehad om de apen daar. het waren de bekende blauwbalapen en die zijn zo brutaal als wat. Een belgische liet zich overvallen en weg was haar appel! Net iets te laat kwamen we bij Moholoholo aan, maar konden nog wel mee met de rondleiding. Dit is een opvangcentrum voor dieren, met name roofvogels en pa en Tien hebben er nog eentje op hun arm gehad! Ik heb maar foto's genomen, moet iemand zich toch ook voor opofferen!! ;-)
Het nijlpaardje van vorig jaar was weg, want hij was wat aanvallerig geworden. Al met al toch een leuke rondleiding, al was het minder dan vorig jaar, toen we ook nog cheetahs konden aaien. Maar ja, heb je al snel als je ergens voor een tweede keer komt. Terug in het hotel kregen we de pooltelefoon van het hotel, zodat we de volgende morgen gebeld konden worden voor het wel of niet doorgaan van de ballonvaart. Na het eten niet te laat gaan slapen. Echter toen de mobiel ging en ik al naast mijn bed stond had ik het idee niet erg lang geslapen te hebben... Nou, dat klopte ook het was pas 23.15 uur! hahaha Dit is de hele nacht zo doorgegaan, want er kwamen allerlei sms-jes binnen over het hek (beveiliging) en betalingen... En dan als klap op de vuurpijl nog even om half 5 het telefoontje dat de ballonvaart niet doorgaat, K!
Na het ontbijt zijn we dus op weg gegaan naar Sabi Sand, nu wordt het "echt". Pa, ma, Kees en Tien zien nu ook de landschappen die ze voor ogen hadden bij Afrika. Het laatste stuk (zo'n anderhalf uur rijden) gaat over een gravelweg en zonder een 4-wheeldrive is dat toch heel anders... Lees maar gewoon onprettig!
Maar de lodge maakt alles goed, helemaal top!!!
Iets minder was dat nu ook mijn externe flitser van mijn fototoestel kapot is, maar ja... er zijn veel ergere dingen!
Om half 5 onze eerste gamedrive en we beginnen "gewoon" met een luipaard!!! Verder is het snel donker. We zien nog een kudde olifanten met een heel kleintje erbij, hij drinkt bij zijn ma en kan gewoon onder haar doorlopen! Dan bij de borrel in de bush gaat het druppelen. Het wordt geen echte regen, maar het in niet wat ik wil!! Grrr...
Verder zien we nog waterbokken, impala's, zebra's, gnoe's, steenbokjes, springbokjes, nijlpaarden en buffels. Nog de neushoorn en de leeuw te gaan voor de big five.
Vanmorgen 3 okt vroeg op voor een gamedrive. Gelukkig droog, maar het duurt erg lang voor we iets zien. Uiteindelijk onder andere een groep giraffen en olifanten. Het mooiste is een klein neushoorntje (nog alleen de leeuw te gaan tot de big five) met zijn pa en ma. Ook een klein mongoosje (?) was erg grappig! Terug gaan we voor de gamewalk. Vanaf de lodge een uurtje lopen. Ik ken dit wel, altijd een hoop voetsporen en poep kijken. Maar dit keer is het iets smakelijker, want na de poep van een wildebeest (Gnoe), olifant en neushoorn komen we langs de Marulatree (bekend van de Amarula!! Of was dat andersom..? ;-) )
Vervolgens lekker relaxt en pa en ma verhuisd naar de honeymoon suite! Ze hadden hun kamer nodig en ze zijn er niet slechter van geworden! (hoop dat ik hier foto's kan laden, dan kun je het zien!)
Staks weer gamedriven... Het leven is slecht!!! ;-))
Liefs,
Mier en de anderen

• 03 Oktober 2007 - 13:34

René K:

Je hebt het weer rot;-). Zag je berichtje met ..even snel.. dus ik dacht: kort verhaal, maar dat viel wel mee! Jammer van alle technische trouble en de ballonvaart. Zorg dat je niet TE snel alles gezien hebt (nu al 4).
    Veel plezier verder. Groetjes, René

• 03 Oktober 2007 - 13:56

Alice:

Gave foto's hoor !!! Gek dat je pa ligt te zonnen in het park van de webcam.. Ik heb ook al van alles gezien en met m'n mobiel vastgelegd ha,ha.. : apen, impala's, buffels, zebra's, wrattenzwijnen en een olifant.Jammer dat jullie niet even kunnen zwaaien ;-( ;-) Geniet van de gamedrives and walks ! Pieter verklaarde me voor gek toen ik zei dat jullie ook gingen wandelen... Wat voor reis hij toen gemaakt heeft ?!
    Groetjes aan de 5. X

• 03 Oktober 2007 - 13:58

Kristel En Jeroen:

Hey Mier, San en de rest van de reizigers,

Zo te lezen hebben jullie weer een prachtige reis!! Ook erg mooie foto's wederom (hadden ook niet anders verwacht)
    Wij vroegen ons echter nog wel een ding af: dat kleine olifantje onder die moeder, was dat nou écht een olifantje of....????? Haha.. We kunnen ons herinneren dat we dat in Tanzania (Serengeti) ook een keer dachten (althans, iemand van ons..), en toen bleek het toch iets anders te zijn!
    Nog veel plezier in ieder geval en we blijven de verhalen volgen

Liefs Kristel en Jeroen uit Eindhoven

• 03 Oktober 2007 - 14:27

Anda Van Der Pligt:

Wat een super mooie foto's!! Wat heb jij voor een camera?
    Groeten
    Anda

• 03 Oktober 2007 - 16:37

Wim En Letty:

wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben , prachtige foto"s hoor , we genieten een beetje mee .

mier gefeliciteerd met je verjaardag , en ook de rest gefeliciteerd groetjes wim en letty

• 03 Oktober 2007 - 17:19

Cora Bleiksloot:

Hoi Mier,

Fantastische foto's! Nog heel veel plezier en een prettige verjaardag!

Cora en Martin

• 03 Oktober 2007 - 18:14

Jo&Lo:

Wat heerlijk om jullie belevenissen te lezen en te zien!'t zijn weer fantastische foto's! Balen van de ballonvaart. En Mier, hoe bevalt het zonder tent? Ziet er toch ook niet gek uit zo'n lodge ;-)
    Groetjes en liefs aan alle 6. xx

• 03 Oktober 2007 - 23:16

Netty En Bep:

Hoi Mier

Hebben wij toch gezegd, mooi weer op dinsdag.
    Ja,we hadden natuurlijk 50% kans.
    En gefeliciteerd met je verjaardag.

De groeten aan allemaal.

• 04 Oktober 2007 - 05:11

Bionda:

hoi Miran, wat is Afrika toch prachtig...zucht! Geweldig, die foto's, die verhalen, krijg er echt weer zin in! Geniet er lekker van, dit is een reis om nooit te vergeten, zo met je ouders erbij! Dikke kus. Bionda.

• 04 Oktober 2007 - 06:28

Lia En Jaap:

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Iedereen de groeten en genieten met zijn allen.

• 04 Oktober 2007 - 06:38

Petra :

Hoi mier,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. HOe voelt dat nu om je verjaardag in zo'n ver land te vieren?

groetjes petra.

• 04 Oktober 2007 - 09:18

Peter Gog:

Er zal zeker thuis nog lang over nagepraat worden als ik de foto's en jullie verslagen lees.
    Groeten en een fijne afsluiting gewenst met jullie avonturen.
    Een achterblijver.

• 04 Oktober 2007 - 09:57

Angelo, A-M En Fenne:

Allereerst VAN HARTE GEFELICITEERD ! Je maaktt zo elk jaar wat speciaals van je verjaardag !
    Jullie maken heel wat mee en jullie geduld wordt weer aardig op de proef gesteld door de "pole pole" houding van de afrikanen. Altijd weer aanpassen als hollanders. Mooi dat het Robben eiland toch gelukt is en wat leuk voor je moeder om haar nicht daar te bezoeken.
    Wel balen van je toestel. Jij hebt steeds pech hiermee. Gelukkig zijn er in zuid-afrika lenzen te koop. In Oost-Afrika kun je dat wel vergeten.
    Wat een gave lodge op de foto's ! En al heel wat wild gespot.

Geniet ervan ! Liefs A-M

• 04 Oktober 2007 - 11:58

Wendy:

hallo allemaal alles oke!aan de foto`s te zien zit dat wel goed.mier van harte gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier vandaag maar dat zal wel lukken.groetjes en dikke kus van ruud wendy jordy lisa.

• 04 Oktober 2007 - 16:45

Annelou:

Hi Big One,
    Heel hartelijk gefeliciteerd! Heb al eerder een berichtje gestuurd maar dat is ergens tussen hemel en aarde verdwenen..(?) Dus nogmaals.
    Geweldig wat een reis en wat zien jullie veel!
    Pas op met olifant safari - mijn campercollegea werden erop gezet als op een paard (splithouding) en hadden de volgende dag meer last dan wij 'Zambezi rafters' met gebroken tanden en geschaafde scheenbenen. Hele fijne tijd - enige verhalen!!!
    PS fotorekeningen inleveren op vliegveld (tax-free)

• 04 Oktober 2007 - 17:34

Edwin:

Hoi Mieranda,

Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Wel speciaal zo in het Afrikaanse land.
    Gaaf hoor om je verhalen zo te lezen.
    Allemaal heeel veeel plezier tijdens de reis,

Groetjes

Edwin

p.s. leuk hoor de foto's, vele komen er ook mij bekend voor.

• 04 Oktober 2007 - 18:27

Robin:

Leuk verhaal, leuke foto's maar belangrijker.....................

HAPPY BIRTHDAY!!!!!!
    ;)

Robin, An en Tim
    xxx

• 04 Oktober 2007 - 21:03

Ien:

Merci! Weer genoooten! En, Miranda: VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Weer een mooi nieuw levensjaar gewenst!

• 05 Oktober 2007 - 08:48

Karin:

Hoi Mier en ouders!!
    Ik ben een dag te laat voor je verjaardag, wist ook niet dat je nog op vakantie was. van harte van ons allemaal! Moet bijzonder zijn om het nu met je ouders in Afrika te zijn. Zo te zien en lezen habben jullie het geweldig. Geniet ervan en doe de groeten aan je ouders!!
    Dikke kus van Karin

• 05 Oktober 2007 - 15:22

Nico D.:

Hoi Mier,
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele reisjaren toegewenst! Peppie foto's heb je weer gemaakt. Zorg je wel voor een goede opslag van al deze Mb's?
    Groetjes,
    Nico

• 05 Oktober 2007 - 16:54

José:

Hoi Miranda,

En beetje laat maar als nog van harte GEFELICITEERD!!!

Zo te zien via al de mooie foto’s brengen jullie een prachtige tijd in Afrika. Ik wens jullie nog en hele goede afsluiting van de vakantie en geniet er zoveel mogelijk van.

Grotjes,
    José

• 06 Oktober 2007 - 10:13

Maaike:

Hoi Mier,
    Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag, HIEP HIEP HOERA! XXX.
    Meid wat een verhalen weer, pfff, maar wel waanzinnig hoor! Heb natuurlijk ook dit jaar weer zitten dromen bij de mooie foto's en ben weer een beetje jaloers, haha.
    Fijne reis nog verder en de groetjes aan je reisgenoten.
    Groetjes Maaike XXX

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Hieronder vind je links en de route!!

Mier

Site Mier: http://www.mierenzo.nl

Route op Google Earth (thanks to Kees!):

Webcam in Sabi Sand (we zwaaien wel! ;-) )

ROUTE VAN DAG TOT DAG!!

dag 3 (ma 24 sept):
Hermanus --> Kaapstad

dag 4 (di 25 sept):
Kaapstad
Naar Kaap de Goede Hoop en Boulders Beach (pinguins)

dag 5 (wo 26 sept):

TINEKE JARIG!
15:20 uur aankomst in Johannesburg en toer door SoWeTo

dag 9 (zo 30 sept):
Johannesburg --> Kiepersol
Reisdag en mogelijk al stukje Panoramaroute

dag 10 (ma 1 okt):
Kiepersol
Ballonvaart!! (Ma, Tien, Kees, San en ik) en de Panoramaroute

dag 11 (di 2 okt):
Kiepersol --> Sabi Sand Game Reserve (Prive park bij Kruger NP)
Gamedrives en -walks

dag 12 (wo 3 okt):
Sabi Sand Game Reserve (Prive park bij Kruger NP)
Gamedrives en -walks

dag 13 (do 4 okt):
Sabi Sand Game Reserve --> Polokwane (Pietersburg)
MIER JARIG!!

Maun
Hele dag varen in de Okavango Delta

dag 17 (ma 8 okt):
Maun --> Gweta
Reisdag en quadbiken (pa en ik!)
Makgadigadi Zoutpannen

Reisdag en watervallen bezoeken

ZIMBABWE
dag 21 (vr 12 okt):
Vic Falls
Vroege middag: Helicopter met z'n allen
Late middag: Olifantensafari (pa, ma en ik) en Gamedrive (San, Kees en Tien)

dag 22 (za 13 okt):

Botswana!

03 Oktober 2007

Sabi Sand!

30 September 2007

Toch Robben Island! En hoe... ;-)
Miranda

Vanaf 22 september zal 'The Big Six' naar Kaapstad vliegen voor een reis door Zuidelijk Afrika. 'The Big Six' bestaat uit: (op volgorde van onze foto's in de header van dit weblog) Mier/Miranda (ik), San/Sandra (een vriendin), Tien/Tineke (mijn tante, zus van mijn pa), Kees (mijn oom), Frits (mijn pa) en Ria (mijn ma). Hieronder vind je links en de route!! Mier Site Mier: http://www.mierenzo.nl Route op Google Earth (thanks to Kees!): http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&msid=110960270572816892113.000001122f2fede40da5c&ll=12.726084,-27.246094&spn=104.442157,130.78125&z=3&om=1 Webcam in Sabi Sand (we zwaaien wel! ;-) ) http://www.wavelit.com/?ch=Wildlife&sh=africam (eerst altijd een reclame, daarna de webcam! Vooral bij zonsopkomst en zonsondergang veel beesten bij de waterpool!) ROUTE VAN DAG TOT DAG!! dag 1 (za 22 sept): Amsterdam Schiphol --> Kaapstad Airport Vertrek om 10.05 uur (KL 597) en aankomst Kaapstad om 21.35 uur ZUID-AFRIKA dag 2 (zo 23 sept): Vliegveld --> Hermanus Walvissen kijken in Hermanus dag 3 (ma 24 sept): Hermanus --> Kaapstad In de ochtend met een boot naar de witte haaien (pa, ma, San en ik), in de middag naar Kaapstad dag 4 (di 25 sept): Kaapstad Naar Kaap de Goede Hoop en Boulders Beach (pinguins) dag 5 (wo 26 sept): Kaapstad Tafelberg / Citytour / Robbeneiland dag 6 (do 27 sept): Kaapstad Wijntoer dag 7 (vr 28 sept): Kaapstad --> Johannesburg 12.30 uur vertek met Transkaroo Trein dag 8 (za 29 sept): Johannesburg TINEKE JARIG! 15:20 uur aankomst in Johannesburg en toer door SoWeTo dag 9 (zo 30 sept): Johannesburg --> Kiepersol Reisdag en mogelijk al stukje Panoramaroute dag 10 (ma 1 okt): Kiepersol Ballonvaart!! (Ma, Tien, Kees, San en ik) en de Panoramaroute dag 11 (di 2 okt): Kiepersol --> Sabi Sand Game Reserve (Prive park bij Kruger NP) Gamedrives en -walks dag 12 (wo 3 okt): Sabi Sand Game Reserve (Prive park bij Kruger NP) Gamedrives en -walks dag 13 (do 4 okt): Sabi Sand Game Reserve --> Polokwane (Pietersburg) MIER JARIG!! Reisdag dag 14 (vr 5 okt): Polokwane (Pietersburg) --> Francistown Reisdag BOTSWANA dag 15 (za 6 okt): Francistown --> Maun Reisdag dag 16 (zo 7 okt): Maun Hele dag varen in de Okavango Delta dag 17 (ma 8 okt): Maun --> Gweta Reisdag en quadbiken (pa en ik!) Makgadigadi Zoutpannen dag 18 (di 9 okt): Gweta --> Kasane Reisdag dag 19 (wo 10 okt): Chobe Jeep- en bootsafari dag 20 (do 11 okt): Kasane --> Vic Falls Reisdag en watervallen bezoeken ZIMBABWE dag 21 (vr 12 okt): Vic Falls Ochtend: Microflight (San), Leeuwenwandeling (Tien, ma en ik), Vissen (pa en Kees) Vroege middag: Helicopter met z'n allen Late middag: Olifantensafari (pa, ma en ik) en Gamedrive (San, Kees en Tien) dag 22 (za 13 okt): Vic Falls --> Johannesburg Vertrek vanaf vliegveld Vic Falls om 15.35 uur NEDERLAND dag 23 (zo 14 okt): Amsterdam Aankomst in Nederland rond 10.20 uur